facebook twitter googleplus instagram

Saturday 7 December 2013

Banjir dan kita

Assalamualaikum.


Nampaknya hujan lagi hari ini dan negeri sasaran banjir, Johor, Pahang, kelantan serta yang terlibat. Didoakan agar sentiasa sabar dalam mengharungi bencana alam ini.


Jadi bila berlakunya bencana banjir ni mesti akan ada mereka2 terfikir tentang ini :

"Ni lah sistem perparitan tersumbat."

"Kawasan tadahan hujan habis di hapusnya."


Salah siapa? Anda tahu jawapannya.


Isu lain pula yang timbul Ketika banjirnya apabila bekalan keperluan asas terputus. Apabila diedarkan, terdapat pula pihak yang dipertanggungjawabkan tidak telus dalam pengagihan Bekalan. Ahli keluarga atau kenalan terdekat dan rapat diberi lebih.

Di samping itu ad ura2 mengatakan paras air akan meningkat. jika ini berlaku, kemungkinan itu ada untuk seluruh bekalan elektrik terputus dan jalan perhubungan gagal berfungsi.

Justeru kepada sesiapa yang ingin turun membantu walau sedikit, macam yang kau orang tahu. Banyak kaunter derma di buka untuk menyalurkan bantuan atau sumbangan kau orang tu pada mangsa banjir ini dan ini salah satu darinya untuk mangsa banjir di Pahang.
Sumber dari seorang sahabat, nidaul jannah





Jika anda semua ada lagi maklumat tentang badan yang bertanggungjawab menyalurkan sumbangan anda kepada mangsa-mangsa banjir ini sila kongsikan. Sama-sama kita membantu.

Semoga kita lebih bertanggungjawab dalam seberang aspek.

sekian berita rakyat.


Pencicit
annehanim




No comments:

Post a Comment